ansökan om uppehållstillstånd

1 vecka och 2 dagar sen jag blogga. var jag en lycklig människa som hade min älskade man
Nu lever jag det ensamma livet i väntan på hans uppehållstillstånd.

Och JA- till alla som fortfarande undrar; vi har förlovat oss!! 080809
Känns helt rätt, men inte så speciellt, vi visste ändå att det är forever.

Nu iallafall. Jag har kommit hem till Sverige och Dele till Nigeria. Jag trälar på som vikarie i väntan på intervju med en regionschef för Polarn O. Pyret. Sen får vi se vart jag hamnar!

Tänkte berätta om min Deles väg mot att få svenskt uppehållstillstånd. Resan börjar idag...
...eller började snarare 6 imorse då han skulle ta bussen från sin hemstad Lagos till Nigerias huvudstad Abuja, där svenska ambassaden ligger. Bussen gick 6.45 och resan är 11 timmar(!) lång. Han har bokat en tid för att lämna in sin ansökan på torsdag. I morgon går ut på att han ska hitta ambassaden så att inget kan gå fel på torsdag. Med sig till mötet måste han ha: 2 passfoton, passet, 2 kopior på ID-sidan av passet, 2 ifyllda ansökningsformulär, födelsebevis (sitt eget) och personbevis (mitt).
Och det här är bara för att lämna in ansökan...så när han blir kallad på intervju måste resan göras igen.


...såhär avslöjade jag oss på facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0