Migrationsverket Here We Come

Imorgon är det dags. Klockan 14.00 (13.00) har Dele tid för att lämna in sin ansökan. Då ska vi få första intrycket av "migrationsverket" (även fast det inte är direkt migrationsverket utan bara en gubbe på ambassaden). Jag är aningens pirrig. Hoppas, hoppas, hoppas det går Bra!

Dessutom ska han få spela i Nigerias ALL-STAR lag som möter en fotbollsakademi på fredag. ALL-STAR laget består av Nigerias forna internationella spelar + Dele. Stackars min karl har väl inte direkt toppat sin formkurva inför detta, men vilken grym upplevelse ändå.

Och nu- JAG. Jennie skickade ett sms till mej. Hon hade blivit erbjuden ett kontorsjobb, heltid, fram till jul. Men eftersom hon pluggar kan hon inte, så hon rekommenderade mej. Och jag i min tur ringde så fort jag kom hem från min vikariatdag på dagis. Halv fem var jag på intervju och imorgon får jag reda på om jag har fått det. Isåfall börjar jag på måndag. Jag som senast idag klagade på att kontorsjobb- det var minsann ingenting för mej. Men visst är det väl för mej!? Nu är det det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0